Enkele post bekijken
  #4  
Oud 26th November 2013, 07:50
C*roline.Liekens C*roline.Liekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 135
Ik vind het net als de andere twee dames een stap in de goede richting wat de werkloosheid betreft. Wel denk ik dat we niet te vroeg mogen juichen, want we hebben inderdaad geen cijfers van de tijdelijke werkloosheid. Het is belangrijk dat we ook hier rekening mee houden. Ook vond ik op de website van Knack (zie bron) een artikel dat mannen het hardst getroffen zijn door de werkloosheid. De cijfers vind ik eigenlijk wel opmerkelijk, want bij de mannen is er een toename van 5,7% en bij de vrouwen was er 'slechts' een stijging van 0,9% inzake de werkloosheid. Naar mijn gevoel worden er meer mannen, dan vrouwen ontslagen. Denk zo maar aan de sluiting van fabrieken, maar blijkbaar geeft het ons toch een verkeerde indruk.
Ook wil ik even wat betreft de reactie van Jana een kleine fout opmerken: ze heeft het over een stijging van de werkloosheid. Dit moet uiteraard een lichte daling zijn. ("Ik vind het zelf ook positief dat er een lichte stijging is qua werkloosheid")

Ik denk dan ook dat we met dit artikel een sprankeltje hoop kunnen koesteren dat het beter gaat, maar we mogen ook niet te snel juichen.


Bron: http://trends.knack.be/economie/nie...00458645898.htm
Met citaat antwoorden