Enkele post bekijken
  #2  
Oud 25th November 2013, 16:30
silke.wouters silke.wouters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Lichtaart
Posts: 60
Dit artikel roept twee vragen bij me op.
Zou men mensen moeten verplichten om het te vertellen? En hoe komt het dat er nog steeds zo'n taboe rond HIV is?
In verband met de eerste vraag zie ik geen noodzaak om dit verplicht te moeten meedelen indien het gevaar op besmetting nihil is. HIV kan op de dag van vandaag zo goed opgevolgd worden dat de ziekte niet bepaald invloed hoeft te hebben op de prestaties van de werknemer.
De tweede vraag is meer een bezorgdheid. Mensen die met HIV door het leven moeten hebben het al zwaar genoeg met het feit dat ze met het virus besmet zijn en de maatschappij maakt dit nog wat zwaarder door hier een bepaald stigma aan te koppelen. Ik denk dat er om dit op te lossen een breder verspreide kennis over HIV nodig is om fabels uit de wereld te helpen. Een oplossing zou kunnen zijn dat iemand met HIV ondersteuning krijgt van een hulpverlener wanneer hij zijn besmetting bekend maakt op het werk, deze hulpverlener kan dan de nodige informatie geven aan de werkgever en collega's en eventuele vragen beantwoorden.
Met citaat antwoorden