25th November 2013, 15:34
|
Registered User
|
|
|
|
Net zoals bij de voorgaande reacties ben ik ook niet akkoord met de uitspraak, "Leerlingen die in het middelbaar een B-attest krijgen, doen er beter aan om van richting te veranderen, dan hun jaar over te doen". Ik kan namelijk uit eigen ervaring spreken dat dit niet (altijd) de beste oplossing is. Ik heb namelijk ook al eens een B-attest gekregen in de middelbaar, maar dit kwam door de klassfeer (o.a. gepest worden). Dit beďnvloede mijn resultaten hard waardoor ik dit attest kreeg. Mijn ouders en ikzelf wisten dit ook op dat moment, dus ik heb het jaar opnieuw gedaan (zonder enige problemen). De conclusie van het onderzoek is naar mijn mening te algemeen. Ze moeten meer naar de situaties van de leerlingen kijken. Dit is niet altijd even gemakkelijk, maar de kans is groot wanneer je dit B-attest geeft aan de leerling dat je de problemen niet oplost maar eerder uitstelt.
It is amazing just how deep the principle of war is rooted in human nature. My archives contain war stories that are thousands of years old. Although the strategies have evolved, the motives seem to remain the same. Greed, envy, power and possessions always play a central role ...
(anno 2070 producers, E.V.E.)
|