25th November 2013, 14:50
|
Registered User
|
|
|
|
Dehaene zet N-VA op één lijn met Vlaams Belang
Ik ben het niet eens met de mening van deze poster en deel de mening van Meneer Dehaene. N-VA stelt zich net als Vlaams Belang in een slachtoffer positie. Het grootste gemeenschappelijke is het populistisch karakter dat de twee partijen hebben. Ze roepen allebei wat de mensen willen horen: 'Vlaanderen scheiden van de Walen en de belastingen omlaag'. Maar hoe ze dit gaan doen word zo lang mogelijk stilgezwegen door alle twee.Ze doen alle twee hetzelfde en zeggen alle twee hetzelfde. Alleen is N-VA hier slimmer in en verbloemt de uitspraken van Vlaams Belang. Het beste voorbeeld is een citaat dat uit het boek 'N-VA: analyse van een politieke ideologie' van Ico maly komt:”Vlaams belang zegt: “Negers zijn lui.” terwijl N-VA zegt dat zwarte afrikanen hebben een andere levenscultuur gekend waardoor ze een ander zicht hebben op werken". Het enige verschil dat ik zie is dat Vlaams Belang harder roept. Ik heb nooit begrepen toen ik beide partijpunten las waarom er een cordon sanitaire is tegen Vlaams Belang en niet tegen N-VA. De Winter zegt het zelf: "Wij hebben gezaaid en N-VA is nu aan het oogsten". Voor mij, en voor vele anderen, is N-VA gewoon het Vlaams Belang in een ander kleedje.
|