Enkele post bekijken
Oud 23rd November 2013, 20:05
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User

Thumbs up

Net als jorien en c*arlotte ben ik eveneens verrast door dit nieuws. Ik dacht ook dat de bevolking alsmaar dikker werd door het ruime aanbod aan fast food en de technologie van vandaag. Ik was er bijna van overtuigd dat mensen (en vooral tieners) fan waren van McDonalds en dergelijke, aangezien dit sneller is en ik neem aan in hun plaats ook smakelijker. Daarnaast dacht ik ook dat we steeds luier worden door de tijd die we spenderen door tv te kijken, op de computer te zitten etc. Blijkbaar is dit fenomeen wel een feit en sporten we minder dan bv. in Amerika, maar ik ben al opgelucht over het feit dat jongeren gezonder eten dan ik dacht. De resultaten in verband met het drinkgedrag vind ik eveneens verrassend en zeer positief. Het doet goed om te weten dat het aantal liter alcohol van de Belgen zelfs gehalveerd is. Alcohol is ontzettend ongezond en ik denk ook dat velen gewoon niet stilstaan bij de gevolgen van hun alcoholgebruik. Blijven sensibiliseren zou ik zeggen. De resultaten in verband met het rookgedrag van de Belgische bevolking zijn in mijn ogen zoals ik verwacht had. Net als jorien denk ik ook dat veel mensen gestopt zijn met deze ongezonde gewoonte deels door dat rookverbod. Het roken afschaffen voor de gezondheid van de bevolking biedt in mijn ogen geen oplossing, maar de maatregelen die al getroffen zijn werpen hun vruchten af.