Enkele post bekijken
  #2  
Oud 23rd November 2013, 16:29
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Booischot
Posts: 98
Ik begrijp de frustratie bij de dokters, maar de nachtdienst afschaffen vind ik een drastische beslissing. Zoals Silke vermeldt, worden er steeds meer groepspraktijken opgericht. Dit biedt heel wat mogelijkheden om het (nacht)werk van één enkele dokter te verlichten. Ook een samenwerking tussen verschillende groepspraktijken in de buurt kan volgens mij een goede oplossing zijn. Ik weet niet hoe die regeling in elkaar zit, maar in de Gouden Gids vind ik 51 dokters voor Heist-op-den-Berg en deelgemeenten (6). Wanneer er voor heel Heist elke nacht één iemand wacht moet houden, heb je ongeveer om de 1,5 maand wacht. Dit lijkt me wel doenbaar? Ik denk dat vooral een goede planning en goed overleg hier van groot belang is. Wat er met de prijs moet gebeuren, vind ik een lastig punt. Als je echt met een probleem zit en je moet naar de dokter om 3u 's nachts, dan kan je daar natuurlijk niet aan doen. Dan heb je zelf eigenlijk pech dat je net op dat moment zo ziek wordt of iets voorhebt. Daarom vind ik enerzijds dat de patiënten niet meer geld moeten betalen. Anderzijds offert de dokter zijn nachtrust hier voor op. En dan hebben we het nog niet over nutteloze nachtelijke doktersbezoeken. Lastige zaak...
__________________
Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that's greater than any obstacle.
Met citaat antwoorden