22nd November 2013, 19:10
|
Registered User
|
|
|
|
Ik heb dezelfde mening als Shana. Afghanistan is volgens mij nog steeds niet veilig. De oorlog daar heeft van zo veel mensen vluchtelingen gemaakt die niets meer in hun thuisland kunnen gaan zoeken. Hoewel de oorlog gestart is door westerse mogendheden zien we nu dat deze landen hun verantwoordelijkheid niet opnemen en de vluchtelingen geen onderdak geven. België heeft ook soldaten in Afghanistan, als de situatie daar al zo erg is dat een land als België troepen stuurt (al is het maar om veiligheidspersoneel op te leiden) vind ik het raar dat politici zeggen dat de situatie veilig genoeg is om vluchtelingen terug te sturen. Zeker omdat het zogezegd te veel kost om deze vluchtelingen onderdak te bieden, haal de soldaten dan terug en je hebt ook al een kost minder. Ik begrijp wel dat mevrouw De Block geen uitzondering wil maken voor Afghanen omdat er in hun land gevochten wordt. Want er zijn zoveel mensen die hulp nodig hebben en die ook vluchten voor geweld. Het is te zwaar voor ons sociaal systeem om iedereen op te vangen.
|