Enkele post bekijken
  #1  
Oud 22nd November 2013, 17:17
N*ra.Rabah N*ra.Rabah is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: v
Posts: 81
Zware tijden voor Abercrombie & Fitch

ALBANY - Het populaire kledingmerk Abercrombie & Fitch maakt moeilijke tijden door. Klanten haken af en de keten ziet de omzet dan ook minder worden.

In het derde kwartaal schreef het concern een verlies van 15,6 miljoen dollar (circa 11,6 miljoen euro), tegen een winst van 84 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar. Abercrombie moest een afschrijving doen van 90 miljoen dollar op een lingeriedochter die werd gesloten. De omzet in winkels die langer dan een jaar open zijn, daalde met 15 procent.

Opvallend was de pessimistische vooruitblik die Abercrombie & Fitch wierp op de huidige periode. De omzet zal in het vierde kwartaal met 11 tot 14 procent dalen, verwacht het concern. Daarbij zal de winstmarge „flinke erosie” vertonen.

De keten kondigde onlangs aan vanaf volgend jaar ook grotere maten op de markt te brengen. In de hoop een breder publiek aan te spreken zullen bij de vrouwenlijn straks ook de maten XL en XXL worden verkocht. Eerder had topman Mike Jeffries gezegd dat het merk alleen voor 'aantrekkelijke' mensen was bedoeld en dat de vrouwenmaten daarom niet verder gingen dan large. De teruglopende omzet heeft Jeffries kennelijk van mening doen veranderen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/uitwinkelen...e__Fitch__.html

Mening: Wat wil je, vrouwen met een maatje meer zijn niet meer welkom, het merk is alleen bedoeld voor 'aantrekkelijke' mensen,... natuurlijk haken klanten af. Zo wordt enkel en alleen het 'schoonheidsideaal' versterkt. Dit is niet enorm discriminerend voor vrouwen maar ook beledigend. Ook Jefrries' mening slaagt op niets: 'dat het merk alleen voor 'aantrekkelijke' mensen was bedoeld.' Mike Jeffries zegt ook het volgende: "Op elke school heb je nu eenmaal populaire en minder populaire kinderen," legt Jeffries uit. "En wij gaan voor de ´cool kids´. Veel mensen horen niet thuis in onze kleding en ze passen er bovendien niet in. Zijn we exclusief? Absoluut. Ketens die proberen iedereen tot hun doelgroep te rekenen: jong, oud, dik, dun worden eenheidsworst. Je sluit dan misschien niemand uit, maar je raakt er ook niet opgewonden van." (http://www.telegraaf.nl/uitwinkelen...ke_klant__.html)
Het merk is enkel en alleen bedoeld voor 'aantrekkelijke' mensen, dat betekent dus dat Mike Jeffries er zelf niet in mag rondlopen.
Met citaat antwoorden