22nd November 2013, 10:56
|
Registered User
|
|
|
|
Tweet doodrijdster: ‘Te dronken om me zorgen te maken’
Amper twee uur voor ze een ongeval veroorzaakte waarbij twee jonge vrouwen om het leven kwamen, stuurde een 20-jarige Amerikaanse nog een controversiële tweet de wereld in: ‘2 drunk 2 care’, ofwel ‘te dronken om me zorgen te maken’.
De 20-jarige Kaila Mendoza, die zichzelf ‘Pothead Princess’ noemt op Twitter, reed met haar Huyndai Sonata op de verkeerde kant van de baan in Coral Springs (Florida) toen ze op een tegenligger knalde. De twee inzittenden van de ander wagen, twee vrouwen van 21, kwamen om bij de crash, Kaila zelf raakte zwaargewond.
Hoewel de politie nog altijd wacht op de resultaten van het toxicologisch onderzoek, is de kans erg groot dat Kaila Mendoza op het moment van de feiten niet achter het stuur mocht zitten. Twee uur voor het dodelijke ongeval had ze namelijk nog getweet dat ze ‘2 drunk 2 care’ was.
Het is zeker niet de eerste keer dat Mendoza zulke tweets de wereld instuurt. Eerder deze maand plaatste ze ook al ‘2 high 2 care’ (te high om me zorgen te maken) en ‘I really am so baked right now’ (ik ben echt zo stoned momenteel).
Bron
Het Nieuwsblad - 22/11/2013
Eigen mening
Onbegrijpelijk, een ander woord kan ik er niet voor vinden. Gewoon ongelofelijk dat iemand zo iets post, en daarna gewoon met de auto de baan nog durft oprijden. Ik hoop dat ze in Amerika een langere gevangenisstraf krijgt dan hier, zo kan ze eens goed bezinnen over haar daden. Gevallen als deze zijn misschien zeldzaam, akkoord, maar ik zie ze toch liever gewoon niet gebeuren. Tot slot hoop ik ook dat de media er in Amerika opspringt zodat iedereen ervan op de hoogte is. Zo denken andere jonge studenten of personen voortaan misschien ook twee keer na voor ze na een avondje uitgaan in de auto stappen.