Enkele post bekijken
  #2  
Oud 21st November 2013, 18:48
T*ssa.Goetschalckx T*ssa.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 112
Ik heb een dubbel gevoel over dit artikel. Langs de ene kant begrijp ik het, bouwgronden en huizen kosten heel veel geld. Ze wachten misschien het moment af wanneer deze opnieuw goedkoper worden. In deze tijd scheiden veel mensen, het kan zijn dat jonge koppels eerst meer dan 100% zeker willen zijn van hun relatie voor ze samen een huis kopen of zetten. Er is ook veel werkonzekerheid, overal vallen er veel ontslagen. Als ik het zou kunnen vermijden, zou ik geen hoge lening afsluiten als ik geen vast contract heb. Langs de andere kant, leningen zijn veel goedkoper dan 20 jaar geleden, er moet minder intrest betaald worden op het geleende kapitaal. Als je nu een huis of een appartement huurt en spaart om binnen een paar jaar een huis te kopen, kom je misschien duurder uit dan wanneer je nu een nieuwe woonst aanschaft. Als je als jong koppel een lening afsluit, heb je recht op subsidies van bepaalde instellingen, zodat je intrest uiteindelijk zeer laag ligt.
Ik sta sceptisch tegenover de starterslening. Wie zal er recht hebben op deze lening? Iedereen of slechts mensen die door een uiterst strenge selectie raken?
Met citaat antwoorden