Enkele post bekijken
  #1  
Oud 21st November 2013, 17:12
Pieter B*ees Pieter B*ees is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Meer
Posts: 21
Kwart minder ongevallen door trajectcontrole

Sinds de trajectcontrole is ingevoerd op de E40 tussen Erpe-Mere en Wetteren is het aantal ongevallen met een kwart gedaald. Richting kust gaat het zelfs om een halvering. Chauffeurs houden zich niet alleen aan de maximumsnelheid, ze verwisselen ook minder van rijstrook en rijden rustiger. Daardoor zijn de ongevallen ook minder ernstig.
De trajectcontrole op de E40 is sinds eind maart actief. Omdat noch de federale politie, noch de diensten van mobiliteitsminister Hilde Crevits ons cijfers konden leveren over de ongevallen daar, sprokkelde de redactie van Het Laatste Nieuws zelf gegevens bij de hulp- en verkeersinformatiediensten. Daaruit blijkt dat het systeem een duidelijk effect heeft op de verkeersveiligheid: in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar gebeurden op hetzelfde traject van 7,42 km liefst 27 procent minder ongevallen.

Het aantal ongevallen richting kust is bijna gehalveerd, van 58 vorig jaar naar 32 nu. Merkwaardig genoeg is er geen verschil merkbaar in de richting van Brussel. Net als in het verleden gebeuren de meeste ongevallen daar in de ochtendspits.

Eerder bleek al dat het systeem de schatkist ook flink wat geld oplevert. Samen met de trajectcontrole op de E17 in Gentbrugge zijn er al meer dan 100.000 mensen betrapt.

Bron: Het Laatste Nieuws

Mijn mening:Ik vind het idee van die trajectcontrole's een prima idee! Ze zorgen dus voor veiligere wegen in België, helemaal in orde is het nog niet en ik denk dat ze het nog verder en beter moeten uitwerken en dan komt het wel goed denk ik met de veiligheid op de weg in België!
Met citaat antwoorden