Citaat:
Tegenwoordig valt het aantal religieuzen van zelf al weg, wegens de schandalen die de kerk heeft gepleegd.
|
Het laatste zal wel bij sommige gelovigen de ogen hebben geopend, maar ik denk niet dat het echt zo'n grote impact heeft gehad.
Het wegebben van het geloof lijkt me meer een maatschappelijk probleem dat bij ons in het Westen leeft. Het woord probleem is wellicht dan meer mijn mening, fenomeen is misschien beter.
Geloof interesseert ons niet meer echt en we zijn er niet meer actief mee bezig.
Ikzelf ben ook wel een vrij grote liefhebber van het metalgenre maar het valt wel op dat in het metal-milieu
metalheads nogal hard steunen op individualisme. Ze hebben vaak inderdaad nogal een drang om anders, uniek te zijn. Zich afzetten tegen religie is hier nogal een vrij logische vorm dan van.
Gebrek aan zelfvertrouwen lijkt me dan meer weer te wijten aan de reactie van anderen op hun poging tot individualisme, sommigen mensen die zich nogal 'uitzonderlijk' kleden in het genre kunnen niet goed om met het onbegrip dat andere mensen opbrengen voor hun keuzes. Ze verwachten soms wat te veel dat iedereen alles normaal moet vinden.
Ze willen vaak uniek zijn en tegelijkertijd wel normaal functioneren in de samenleving, wat niet steeds hand in hand gaat.
Het individualisme in Metal gaat vaak zelfs zo ver dat het genre Metal nog zoveel subgenres telt zodat iedereen zich nog eens kan gaan onderscheiden van andere
metalheads.
Maar goed, het ganse artikel handelt wat rond vooroordelen en ik vind het nogal zinloos daar op in te gaan.
En voor zij die denken dat Metal niet met religie gepaard kan gaan :
Christian Metal
Ik zelf luister wel graag naar Paganmetal maar ik zou me nu wel niet meteen als een heiden bestempelen.