Enkele post bekijken
Oud 20th November 2013, 14:55
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

teddyberen helpen tegen angst

Elk kind slaapt op een bepaalde leeftijd met een teddybeer. Er zijn zelfs mensen die heel hun leven met een teddybeer slapen. De wetenschap heeft net ontdekt dat het slapen met een teddybeer gunstige effecten kan hebben op de mens. Mensen zullen gedeeltelijk geholpen worden met hun strijd tegen angsten. Iedereen heeft wel een bepaalde angst. Er zijn veel mensen die lijden aan nachtmerries, fobieën, ... . Uiteraard zijn mensen met een laag zelfvertrouwen vatbaarder voor deze angsten dan mensen met een normaal of hoog zelfvertrouwen.
Er zijn volwassen mensen die nog steeds slapen met een teddybeer. Sommige mensen kijken daar raar van op. Ze vinden het vreemd dat deze personen nog met een teddybeer slapen. Persoonlijk vind ik dit helemaal niet raar, er zijn veel vreemdere dingen dan dit. Als deze personen zich goed voelen bij hun teddybeer moeten ze deze gewoonte zeker niet laten. Het is toch belangrijk dat iedereen zich goed kan voelen! Het is natuurlijk net iets anders bij jongens en meisjes. Als een meisje slaapt met een teddybeer vinden de meeste mensen dit normaal. Wanneer een jongen dit doet zijn er toch mensen die dit raar vinden. Dit vind ik persoonlijk best erg. Iedereen is zoals hij/zij is en iedereen heeft het recht om te doen wat hij/zij wil doen.
Het gunstig effect van het slapen met een teddybeer is bewezen. Mensen moeten zich zeker niet schamen wanneer ze dit doen. Als iemand zich daar goed bij voelt kan ik dit alleen maar aanmoedigen.
Met citaat antwoorden