Enkele post bekijken
Oud 19th November 2013, 19:19
Jolien.Vissers Jolien.Vissers is offline
Registered User

Ik denk dat onze militairen daar een groot risico lopen zonder kans op succes. Om de Afghanen echt te helpen is een groot budget nodig. Je kan niet verwachten dat een klein land als België daar het voortouw in kan nemen. Het is een nobel doel om Afghaanse veiligheidsdiensten te trainen maar dit moet absoluut in samenwerking gebeuren met andere landen. Wanneer deze landen kiezen om te vertrekken, mogen onze militairen niet achter blijven. Ik weet niet of het zo'n ramp zou zijn als de Westerse mogendheden zich niet bekommerd hadden om Afghanistan. Misschien wel voor de olieprijs maar voor de plaatselijke bevolking was het misschien beter geweest om geen bezettingsmacht over zich heen te krijgen die niets kent van de taal en de cultuur van het land. Ik wil in geen geval de taliban goedpraten, deze extremisten vormden een gevaar voor de vrede in het Midden-Oosten en boden onderdak aan Al-Qaida, maar ik denk dat er andere manieren waren dan bruut geweld om met het regime om te gaan, kijk bijvoorbeeld naar Iran.
Met citaat antwoorden