Enkele post bekijken
  #2  
Oud 19th November 2013, 14:21
ClaesG ClaesG is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Apr 2013
Locatie: provincie Antwerpen
Posts: 4
"als je wil werken dan vind je werk"

Je zou eens wat cijfers moeten opzoeken, iets wat door eventjes te googelen niet zo moeilijk is. Eerst en vooral moet je maar eens achter de recente cijfers van het aantal werklozen in Vlaanderen zoeken en daarna naar het aantal openstaande vacatures (dit zijn de vacatures die per maand binnen komen bij VDAB). Voor het eerste vind ik zelf 159.000 werklozen in Vlaanderen voor juni 2013, voor het tweede vind ik ergens op de VDAB website 44.195 openstaande vacatures voor eind december 2012. Met een half jaartje verschil zijn deze cijfers naast elkaar te leggen. Kan er iemand mij eens uitleggen hoe ik 159.000 mensen aan het werk zet met 44.000 jobs? Zelfs al zouden we ze allemaal kunnen omscholen naar het juiste profiel?
Ik begrijp niet zo goed het zinnetje "als je wil werken dan vind je werk". Zou iemand mij dit eens kunnen uitleggen?

Je zult me niet horen zeggen dat leeflonen zomaar onvoorwaardelijk moet uitgedeeld worden. Maar ik dacht toch dat leeflonen ,door het OCMW uitgedeeld, voor mensen die echt wel pech hebben, nadat ze van een uitkering zijn verwijderd. Moeten leefloners dan maar ingezet worden om de stoepen te poetsen? Ik weet het zelf niet echt. Wel weet ik dat we dringend moeten ophouden om alle steuntrekkers, leefloners af te schilderen als profiteurs. En sommige partijen spelen hier gretig op in, meer nog proberen dit foute beeld te voeden om keiharde besparingen op kap van die "profiteurs" door te voeren. Andere partijen daarentegen zouden leefloners willen begeleiden naar het zoeken van een gepaste job. Het heeft allemaal te maken met de ingesteldheid die je hebt, negatief of positief. Leefloners aan het werk zetten is misschien niet slecht, maar wat lost dit eigenlijk op? Dat dit extra administratieve en begeleidende jobs creeert? Dan kost het alleen maar extra geld. (Ik kan me voorstellen dat in een Stad als Antwerpen er snel 20 extra krachten voor moeten betaald worden om dat allemaal te organiseren). Dat je de weigeraars van de OCMW steun kan gooien? Ik wil niet denken aan de extra kleine criminaliteit dat dit mee gaat brengen. Dat je mensen dwingt om werk te zoeken? Anee, want er was werk te weinig. Ik weet het ook niet allemaal. Wel weet ik dat je hier constructief moet aan werken en niet destructief, want het laatste verarmt alleen maar onze hele maatschappij.
Met citaat antwoorden