24th June 2004, 00:15
|
|
Admin
|
|
|
|
'Vreemde' talen, wat is dat toch de laatste tijd met de Engelse taal...
Blijkbaar is het de laatste tijd erg hip om zo veel mogelijk in het engels te schrijven... Nu ik moet toegeven dat het wel mooi klinkt, maar of ik zelfs "mijne kleine" later ooit een engelse naam zou geven betwijfel ik... Deels misschien uit angst om flaters als de volgende te begaan ...
Toen we nog in Brussel op kot zaten had de conciërge voor de buitenlandse studenten een affiche gemaakt waarop stond : 'GARBITCH HERE PLEASE'
Niet veel later, op vakantie in Tunesië proestte wouter het uit, nadat ik het bordje bij het restaurantje had gelezen wist ik ook dat er iets niet klopte met hun 'HAMBUGERS'
En last 'but not least' :-), zo'n goede week geleden vertelde een vriendin van me dat ze erg geschrokken was bij het ontvangen van een geboortekaartje. De trotse ouders stuurden hun kind de wereld in met een hippe engelse mooiklinkende naam... dachten ze. Wel spijtig dat het niet 'BRAIN' moet zijn (zoals aangegeven in het stadhuis en zoals geprint op de kaartjes!!!) maar wel Brian vrees ik... Anders gaat deze vorm van dichterlijke vrijheid me toch wat te ver.