Enkele post bekijken
  #3  
Oud 15th November 2013, 17:07
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Ergens
Posts: 90
Ik begrijp de verontwaardiging van Jesse en M*cklin. Toch sta ik net zoals Jesse eerder stil bij de rol van het geloof van de ouders dan de straf die ze krijgen. Twintig tot veertig jaar cel is namelijk de straf voor onvrijwillige doodslag en die is op zich al zwaar, maar ik denk dat we ons net als Jesse beter focussen op het geloof.

Ik denk dat de meesten onder ons het zich moeilijk kunnen inbeelden in hoeverre deze mensen steun uit hun geloof halen ... Voor sommigen is het geloof nu eenmaal nog belangrijk en in een maatschappij waarin religie een steeds minder belangrijke rol gaat spelen, is dit niet makkelijk te begrijpen. Wie weet zijn zij zo opgevoed dat ze het niet anders kennen.

Uiteraard is de straf die ze krijgen niet meer dan juist. Ik zou me niet kunnen voorstellen hoe zwaar de kindjes hebben afgezien. Ik vraag me dan ook af of ze in hun omgeving geen vreemde blikken van anderen kregen terwijl de kinderen thuis doodziek zaten en of ze daar dan bij stilstonden. Wat me vooral ook verbaast, is dat er bij de ouders geen belletje ging rinkelen toen zij hun eerste kindje verloren. Je zou dan toch denken dat het menselijk verstand (en het raadplegen van een arts) het zou overnemen van het geloof zodat men niet diezelfde fout begaat ...
__________________
- Some people are so poor, all they have is money
Met citaat antwoorden