Enkele post bekijken
  #1  
Oud 15th November 2013, 07:21
M*cklin.dekeersmaeker M*cklin.dekeersmaeker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Olen
Posts: 25
Zwaar gelovige ouders laten opnieuw kind sterven

In de Verenigde Staten staat voor de tweede keer in vier jaar een zwaar christelijk echtpaar terecht, omdat ze ook hun tweede kind hebben laten sterven aan een longontsteking. De ouders hechten meer geloof aan gebedsgenezing dan aan de reguliere geneeskunde.

Vier jaar geleden werd het ouderpaar, Herbert en Catherine Schaible, ook al veroordeeld voor onvrijwillige doodslag wegens een longontsteking bij hun destijds 2-jarige zoon. Ze kregen een proeftijd van 10 jaar, waarbij ze werden gedwongen medische hulp te zoeken mocht een van de kinderen in die periode ziek worden.

Maar volgens aanklagers kozen de ouders er ook dit keer weer voor om te bidden voor hun doodzieke 8 maanden oude zoon, in plaats van een arts te raadplegen. De jongen stierf in april aan een longontsteking. De ouders, die 20 tot 40 jaar gevangenisstraf kunnen krijgen, pleiten voor hun onschuld.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...d-sterven.dhtml

Eigen mening: Ik kan er niet tegen dat mensen op zo'n momenten hun geloof de voorrang geven. Dit kan gewoon niet! Zeker als het nu al de tweede keer is dat deze mensen zoiets doen. IK vind de 20-40 jaar cel veel te weinig! Ik vind dat dit hetzelfde is als iemand vermoorden, want een kind van 2 jaar en een kind van 8 maanden kunnen zelf nog niet naar de dokter bellen. Ik hoop dat iedereen daar gaat inzien dat 20-40 jaar echt te weinig is en dat ze die mensen zo snel mogelijk opsluiten!
Met citaat antwoorden