14th November 2013, 10:16
|
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door J*ren.vanpelt
Ik vind de zone 30 goed in de buurt een schoolomgeving, zeker bij kleuter en lagere scholen.
|
Het zichtbaar(der) maken van de zone 30 is niet alleen belangrijk bij kleuterscholen en lagere scholen, maar eveneens bij middelbare scholen. Ik vind het nog altijd een vereiste om 30 km/u te rijden in de buurt van scholen. Net als Britt denk ik ook dat er te weinig gecontroleerd wordt bij zone 30. Persoonlijk zie ik dan ook geen probleem om van de zones rond de scholen permanent zones 30 te maken. Er gebeuren nog te vaak ongevallen die ons op den duur wel dwingen om bij ons rijgedrag stil te staan ...
De groene ventjes lijkt me geen slecht idee. Het kan niet duidelijk genoeg zijn. Daarnaast denk ik ook dat de verkeersbrigadiers er eveneens goed voor zorgen dat kinderen en jongeren veilig de weg kunnen oversteken. Uit eigen ervaring merk ik helaas nog al te vaak dat er bij zones 30 (en niet alleen in de buurt van scholen) wordt gecrost of dat bestuurders gaan bumperrijden bij andere bestuurders die zich wel aan de juiste snelheid houden.