Enkele post bekijken
  #2  
Oud 11th November 2013, 14:18
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Onderwijzen in een andere taal

Mijn mening komt overeen met de mening van Tinne. Ik vind het langs de ene kant zeker een goede zaak. Leerlingen kunnen zo meer en beter werken aan hun taalontwikkeling. Dit is noodzakelijk in onze huidige samenleving. Als iemand gaat solliciteren wordt steeds gevraagd naar de talenkennis. Het is daarom zeer positief dat iemand veel talen beheerst op een redelijk niveau. De meest gebruikte talen in België zijn Nederlands, Frans, Duits en Engels. Daarom is het zeer goed dat vooral deze talen onderwezen zullen worden. Een taal leren doe je best zo vroeg mogelijk. Hoe jonger je bent, hoe vlotter dit zal gaan. Daarom is het een goede keuze om in het middelbaar al deze mogelijkheden te geven.
In België leven we in een multiculturele samenleving. Daarom denk ik dat het eventueel ook mogelijk zou kunnen zijn om bepaalde vakken ook in andere talen, zoals Chinees of Russisch, te geven. Uiteraard hangt dit ook sterk af van de individuele interesses van de leerlingen. Hoe meer talen iemand beheerst, hoe beter die persoon kan integreren in de maatschappij.
Langs de andere kant vind ik het wel spijtig dat er geen extra middelen ter beschikking worden gesteld, wat Tinne ook al vermelde. Als men hier wel voor zou kunnen zorgen, zou dit initiatief naar mijn mening perfect zijn.
Met citaat antwoorden