10th November 2013, 15:32
|
Registered User
|
|
|
|
RE: de treinen zullen pas vanaf 2015 stipter zijn
Als NMBS-topman lijkt het mij geen gemakkelijke of plezante job om altijd weer te moet verdedigen en verklaren dat de treinen niet zo stipt rijden. Toch denk ik dat je als reiziger er rekening mee moet houden dat je trein wel eens te laat is. Als je met de auto rijdt en je rijdt ’s morgens of ’s avonds in de spits naar een stad, dan vertrek je ook vroeger dan wanneer je om bijvoorbeeld 2u ’s middags of 11u ’s avonds naar die stad rijdt. Als je echt op tijd wilt zijn, vertrek je meestal iets vroeger. Dit moet je ook doen als je met de trein gaat, als je weet dat het nipt wordt, dan neem je een trein vroeger. En ja, af en toe kan het eens gebeuren dat je trein veel vertraging heeft. Dit kan je evengoed voorhebben als je met de auto rijdt en er is op de autostrade weer eens een vrachtwagen gekanteld (zoals de laatste tijd zeker niet ondenkbaar is). Toch denk ik dat we in een tijdperk leven, waarmee we voldoende middelen hebben om hiermee om te gaan. Bijna iedereen heeft een gsm en kan dus gemakkelijk laten weten dat hij of zijn iets later zal zijn. Meestal heeft men hier begrip voor, zeker als het een onvoorziene situatie is, die je niet had kunnen voorspellen.
En die onvoorziene situaties zullen in de toekomst niet verdwijnen. Denk maar aan stroom die een week geleden voor minder dan één seconde uitgevallen was, waardoor het treinverkeer een halve dag in de war gestuurd werd.
|