Enkele post bekijken
  #2  
Oud 6th November 2013, 11:42
jana.lambrechts jana.lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 105
Euthanasie is inderdaad nog altijd een zeer pijnlijk onderwerp. Niet enkel bij jongeren maar ook nog steeds bij volwassenen. Zoals ik eerder al eens vermeldde bij een ander artikel, vind ik dat iedereen het recht moet krijgen om te beslissen over zijn/haar leven en dood.
Euthanasie is zeker geen makkelijke beslissing maar ook zeker geen beslissing die je zo even 'tussen de soep en de patatten' neemt. Ik ben ervan overtuigd dat mensen en dus ook kinderen hier zeker lang genoeg over nagedacht zullen hebben. Waarom zouden we hen dan dit recht ontzeggen? Waarom zou een volwassenen die erg afziet wel euthanasie kunnen aanvragen en een kind niet?

Kinderen die wel degelijk ernstig ziek zijn of lijden aan een uiterst zeldzame ziekte, zouden ook het recht moeten krijgen om hun leven vroegtijdig te beëindigen. Het is niet omdat ze 'nog maar' een kind zijn dat ze zelf niet in staat zijn om te beslissen over hun 'toekomst'. Kinderen die terminaal zijn weten dat zelf heus ook wel en beseffen dit ook beter dan wij soms denken. Je kan misschien inderdaad wel blijven hopen opdat ze zouden blijven strijden, ondanks alle moeilijkheden.... Maar als een kind zegt stop, ik kan niet meer, dan moeten wij die keuze respecteren. Daarom hoop ik dat deze wet er snel door zal komen, niet enkel voor de kinderen zelf maar ook voor de ouders en de artsen die op deze manier toch echt het kind kunnen helpen.
Met citaat antwoorden