Enkele post bekijken
Oud 5th November 2013, 23:05
Jolien.Vissers Jolien.Vissers is offline
Registered User

Deze rapporten zijn belangrijk voor de families, het is een eerste teken dat hun geliefden echt zijn verdwenen door de militaire dictatuur. Want daarvoor hadden zij natuurlijk wel hun vermoeden maar geen bewijzen. Ik denk dat deze vondsten belangrijk zijn maar de families kunnen nog steeds niet met zekerheid zeggen wat er met hun geliefde gebeurd is. Ze weten al wel langer dat er geen kans is dat de mensen die verdwenen zijn terug zullen keren, maar de onzekerheid over wat er nu juist gebeurd is, knaagt aan familieleden. Ik denk dat deze vondst daarom hoop geeft op de mogelijkheid dat er nog documenten gevonden zullen worden. Dan kunnen de lichamen gevonden worden en kunnen de families dit afschuwelijke hoofdstuk beginnen afsluiten en hun rouwproces eindelijk beginnen. Jammer genoeg hebben we nu weet van de zogenaamde 'dodenvluchten', waarbij gevangenen uit een vliegtuig boven de oceaan werden gegooid. De lichamen van deze slachtoffers zijn waarschijnlijk voor altijd verdwenen. Het ontbreken van de lichamen maakt het ook moeilijker om een schatting te maken van het aantal slachtoffers dat het regime heeft gemaakt. Ik hoop daarom dat deze vondst zal leiden tot de ontdekking van meer documenten en uiteindelijk naar mogelijke massagraven zodat slachtoffers eindelijk een laatste, deftige, rustplaats kunnen krijgen.
Met citaat antwoorden