5th November 2013, 22:55
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het eens met Laurens dat 6.5 miljard een te grote som geld is om zo maar te verliezen. Maar ik vrees dat dit één van de vele nadelige effecten is van een grote organisatie. Doordat de Europese unie zo'n grote overkoepelende organisatie is, kan er niet altijd voldoende controle worden uitgevoerd. Deze controle kunnen de lidstaten dan weer overnemen maar we zien hier dat er in sommige lidstaten problemen zijn, vooral doordat de regels niet duidelijk zijn. Ik vind het positief dat dit bedrag niet voornamelijk verdwenen is door corruptie en fraude. Natuurlijk zal er hier en daar gefraudeerd zijn en dat moet ook in de toekomst worden vermeden maar we merken dat dit niet het grootste probleem is. De hoeveelheid afspraken en voorwaarden die de EU oplegt zorgen ervoor dat er dus geld verspild wordt. Ik denk dat dit weer ligt aan de grote structuur die EU heeft. Wilt de EU nog groeien en beter omspringen met haar budget zal er volgens mij voornamelijk aan duidelijkheid moeten gewerkt worden. En dit niet alleen op vlak van budgetbeheer, maar ook binnen de organisatie zelf.
|