Enkele post bekijken
Oud 5th November 2013, 22:47
D*ies.Stessens D*ies.Stessens is offline
Registered User

Ik sluit mij aan bij jullie meningen, maar ik vind het zelfs al raar dat Turkije überhaupt met onderhandelingen mag starten. Er worden elke dag nog vrouwen veroordeeld (soms tot de dood!) voor het plegen van overspel in een huwelijk. Terwijl het er eigenlijk losjes op neerkomt dat mannen wel overspel mogen plegen. Slecht 1 van de vele voorbeelden van de onrechtvaardigheid in het land. Dit is niet enkel een cultuur, zulke dingen staan ook effectief in hun wetteksten. Als je land nog wetten nastreeft die radicaal ingaan tegen de internationale mensenrechten, dan vind ik persoonlijk dat je niet eens in aanmerking moet komen voor een lidmaatschap van de Europese Unie.
Inderdaad, Turkije maakte al vorderingen en zou het misschien nog beter doen mits Europese bijstand. Maar zolang ze niet buigen richting een strikte scheiding van kerk en staat zie ik niet in waarom er nog onderhandeld wordt. Daarbij geloof ik niet dat Turkije, na honderden jaren, ineens hun tradities en vaste wetten gaat veranderen om te kunnen toetreden tot de EU.