Enkele post bekijken
Oud 3rd November 2013, 17:46
dries.crauwels dries.crauwels is offline
Registered User

Dit artikel doet me denken aan een computerspel waarbij je een karakter kan samenstellen waar je dan gedurende het spel mee kan spelen, maar dan in real life. Het feit dat mensen hun kinderen zelf gaan samenstellen gaat te ver. Het kind is zelf nu al meer en meer het uithangsbord van vele gezinnen. Ouders zeggen nu al zo vaak: "Kijk eens hoe goed mijn kind het doet op school." en "Kijk eens hoe populair mijn kind is.". Als ze hun kinderen dan nog eens zelf kunnen samenstellen wordt dit nog erger, geen enkel kind dat minder mooi is, er zullen enkel nog perfecte kinderen zijn. Ouders zullen dan nog meer zeggen dat hun kind het zo goed doet, gevolgd door: "die heb ik zelf gekozen". En wat is er zo leuk aan allemaal perfecte kinderen? Kinderen en mensen zijn nu eenmaal allemaal verschillend, en dat maakt het net zo boeiend.

Waar ik wel toekomst in zie is dat ouders de mogelijkheid krijgen om met dit programma ervoor te zorgen dat hun kinderen geen ziektes heeft of afwijkingen hebben die het leven van het kind en volwassenen ondragelijk maakt of een ziekte waarbij de levensverwachting heel laag ligt. Maar een kind helemaal zelf samenstellen gaat er zwaar over.
Met citaat antwoorden