Enkele post bekijken
Oud 2nd November 2013, 20:58
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User

Ik vind het een heel goed idee om nog een nieuwe MI-school op te richten. Zelf ben ik heel erg bezig met het zoeken naar een betere manier van lesgeven en de theorie rond meervoudige intelligentie is daarbij zeker al aan bod gekomen. Ik heb zelfs met de tips van scholen die rond meervoudige intelligentie werken een spel ontwikkeld waarmee je kan nagaan op welke intelligenties kinderen hoog of laag scoren en waarmee je tegelijkertijd ook aan de verschillende intelligenties werkt en waarmee leerlingen leren dat ze ook de talenten van anderen soms nodig kunnen hebben om een opdracht tot een goed einde te brengen.
Ik denk op dit moment niet dat dit dé beste manier is van lesgeven, maar ik denk wel dat deze theorie heel wat positieve elementen bevat waar we zeker iets mee kunnen doen in de toekomst. Ik denk dat de ideale school een mengeling is van ons huidig onderwijs en onderwijs dat gebaseerd is op meervoudige intelligentie. Ik denk dan ook dat het voor ouders moeilijk is om de keuze te maken tussen een gewone school en een MI-school, omdat ze beiden zowel positieve als negatieve elementen bevatten, maar ik vind het wel goed dat de mogelijkheid tot die keuze bestaat. Door meer kinderen van dit soort onderwijs te laten genieten, denk ik dat er binnen onze maatschappij ook meer oog zal komen voor deze ideeën en dat deze dan misschien worden opgepikt door andere scholen.
Met citaat antwoorden