1st November 2013, 16:18
|
Registered User
|
|
|
|
Grappig hoe de nationale voetbalploeg plots als symbool voor de kritiek op Bart De Wever wordt geassocieerd...
Franstalige bourgeoisie meer rechten? Me dunkt! Ik denk dat u eens goed de teksten van De Zesde Staatshervorming moet nalezen. De Franstaligen vroegen een uitbreiding van Brussel, een corridor, ... zelfs de splitsing van de kieskring BHV werd jarenlang tegengehouden door de Franstaligen. Wat blijkt nu? Vlaanderen heeft voor het eerst in jaren méér financiële middelen dan de federale overheid, vanaf 2014. Vlaanderen zal dus zelf méér kunnen beslissen. In feite is de eerste stap richting een verdere confederalisering van ons land al gezet, ook zonder de N-VA, ook zonder successen van de Rode Duivels (in 2011 wanneer het akkoord gesloten werd, speelden deze toch nog niet zo héél goed herinner ik me ...). U moet mij eens enkele voorbeelden geven waar Franstaligen nog meer bevoorrecht worden dan Vlamingen. De kiezels zijn uit de schoen, daar hebben de Vlamingen jarenlang voor gestreden, nu is het tijd voor communautaire rust. Ons land kan zich geen nieuw wereldrecord formatie permitteren: nu gaat het over het socio-economische, niet het communautaire!