Enkele post bekijken
Oud 1st November 2013, 16:38
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

De perfecte baby

De wetenschap kan al veel, zelfs heel veel. Dit is nogmaals bewezen. We moeten er natuurlijk wel op letten dat het niet te ver gaat. Ik kan mij zeker inbeelden dat het leuk is als ouder om een kind te hebben dat zowel gunstige uiterlijke kenmerken heeft als een hoog IQ. Als ouder is het leuk om uit te pakken met jouw kind en te zien dat het gelukkig is. Mooie en slimme kinderen worden meestal minder gepest dan andere kinderen.
Anderzijds wil ik zeker benadrukken dat dit ook gevaren inhoudt. Stel je voor dat iedereen een meisje zou willen, dan zouden er massaal meisjes geboren worden. Dan komen we na een bepaalde periode wel in de problemen natuurlijk. Hetzelfde geldt ook wanneer iedereen een jongen zou willen.
Nog een gevolg dat kan ontstaan, ontstaat als gevolg van de 'regeling' van de intelligentie van het kind. Als iedereen een kind wil met een hoog IQ zijn er verschillende gevolgen mogelijk. Het zou dan bijvoorbeeld kunnen dat niemand nog de minder populaire jobs wil uitvoeren. Als iedereen slim is, vindt iedereen dat 'te min'. Wie haalt het vuilnis op? Wie wil kuisen? Wie wil vuilnis opruimen op straat? Als iedereen slim wordt, zal niemand dit nog willen doen en dan zitten we natuurlijk ook met een probleem.
Wat Sophie ook al aanhaalde is de kostprijs hiervan. Dit zou dan enkel voor rijke mensen zijn, mensen met lagere lonen gaan zo'n kind nooit kunnen betalen.
Wat in mijn ogen de beste oplossing is, is dat het in bepaalde opzichten wel kan. Je kan bijvoorbeeld wel kiezen voor een gezond kind. Dit is maatschappelijk wel aanvaardbaar. Als we gaan spreken over de uiterlijke kenmerken van een kind of de intelligentie ervan vind ik persoonlijk dat we te ver gaan. We mogen de natuur wel helpen, maar we mogen haar zeker niet misbruiken.
Met citaat antwoorden