29th October 2013, 12:38
|
Registered User
|
|
|
|
GO! wil meer aandacht voor diversiteit in lerarenopleiding
Langs de ene kant ben ik het er helemaal mee eens, aangezien elke leerkracht ermee gaat geconfronteerd worden. Wij willen het wel de op de juiste manier aanpakken, maar als we nooit echt hebben geleerd hoe dat moet, is dat toch wel moeilijk. Je kan natuurlijk ook niet op elke situatie voorbereid zijn, maar er zouden toch meer voorbeelden naar voor mogen komen tijdens de lessen en dit liefst dan met mogelijke oplossingen.
Langs de andere kant begrijp ik niet goed hoe we dat in elk vak kunnen integreren. Er zijn wel meer belangrijke onderwerpen tijdens onze lerarenopleiding en die komen ook niet in elk vak aan bod. Dat is ook helemaal niet nodig. Ik denk dat we hier wel wat meer aandacht aan zouden kunnen besteden tijdens PDV. Om er echt een nieuw vak van te maken , vind ik een beetje overdreven. Uiteindelijk gaat elke leerkracht toch nog op zijn eigen manier reageren.
Ik zou besluiten dat er zeker wat meer aandacht voor mag zijn en dat we dit eventueel zouden kunnen integreren bij PDV. Ik denk zeker niet dat er een apart vak voor voorzien moet worden.
|