28th October 2013, 13:21
|
Registered User
|
|
|
|
Ik denk persoonlijk dat dit geen oplossing zal bieden voor het spijbelprobleem. Zoals S*ana aanhaalt, zijn het de ouders die beslissen om hun kind vervroegd van school te houden en niet de kinderen zelf. Natuurlijk zijn we in moeilijke tijden beland, wat betreft het financiële aspect. Toch vind ik dit persoonlijk geen geldige reden van de ouders om hun kinderen vervroegd van school te houden. Stimuleert dit te kinderen niet om zelf het initiatief te nemen om te spijbelen ? Naar de kinderen toe lijkt het zo, dat reizen belangrijker is dan school.
Bovendien gaat het hier ook om kinderen die hardnekkig spijbelen. Zelf heb ik ook zo een periode gehad tijdens mijn middelbare schooltijd. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat dit ook gevolgen kon hebben voor mijn ouders wat betreft de schooltoelage. Op die leeftijd denk je daar namelijk niet aan. Ik denk persoonlijk dat er andere maatregelen moeten getroffen worden. Het bekijken van de uitbetaling van de schooltoelage zal namelijk geen effect hebben op de hardnekkige spijbelaars, want dat is "niet hun probleem".
|