Enkele post bekijken
  #2  
Oud 26th October 2013, 13:43
Jolien.Vissers Jolien.Vissers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 86
Het is een nobel doel om zo de mensen die het sociaal systeem kapot maken te ontmaskeren. Maar ik denk ook aan de mensen die recht hebben op zo'n uitkering. Zij worden nu nog eens extra gecontroleerd en hebben minder privacy, dit is niet bevorderlijk voor hun eigenwaarde. Ik geloof trouwens dat dit fenomeen niet nieuw is, het is heel makkelijk om mensen via Facebook te betrappen maar ik denk dat men er ook rekening mee moet houden dat mensen op Facebook alleen maar het mooie zetten van hun leven. Zo zullen ze inderdaad foto's van tickets naar hun thuisland posten maar niet dat ze al weken niet meer deftig hebben gegeten en geen nieuwe kleren hebben kunnen kopen. Facebook is een handig middeltje maar ik het moet gecombineerd worden met een huisbezoek en op z'n minst een gesprek vooraleer het OCMW overgaat naar het schrappen van een uitkering. Een huisbezoek duurt echter langer dan een controle op Facebook en in deze tijden van besparingen zullen OCMW-voorzitters volgens mij sneller voor een Facebook-controle kiezen.
Met citaat antwoorden