Enkele post bekijken
Oud 19th October 2013, 17:21
c*rl.proost c*rl.proost is offline
Registered User

Ik heb dit zelf ook reeds meegemaakt. Bij het oprijden van de autosnelweg reed ik achter een bejaarde man. Hij reed geen 70 km/h (zoals de minimumsnelheid is). Dit had uiteraard als gevolg dat ik ook niet voldoende snel kon rijden. Gelukkig kon ik hem snel inhalen, maar dat deden de aankomende vrachtwagens ook...
Zoiets geeft natuurlijk levensgevaarlijke situaties.
Ik ben persoonlijk voorstander van meerdere rijexamens. Je praktijkexamen duurt slechts een half uurtje, waarop je dan moet laten zien dat je bekwaam bent om met de auto te rijden.
Voor beginnende bestuurders zou het dus volgens mij geen kwaad kunnen om na één jaar hun kunnen nog eens te laten toetsen. Maar ook voor de bejaarde bestuurders is dit een must. Ik denk dat dit heel wat gevaarlijke situaties kan voorkomen. Mensen moeten gewoon leren toegeven dat ze op een bepaalde leeftijd niet meer in staat zijn om veilig met de wagen te rijden. Ik zelf heb dit ook gezien met mijn grootvader die ondanks zijn ziekte dolgraag bleef rijden. Dokters kunnen mensen dan ook niet verbieden, enkel aanraden, om geen voertuigen meer te besturen. Ook dit moet veranderen lijkt mij.

Hopelijk komt hier ooit ook een betere regelgeving over.
Met citaat antwoorden