18th October 2013, 15:35
|
 |
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Als eerste punt stelt zij meer mentoruren voor. Als aspirant leerkracht heb ik zelf al aan de levende lijve ondervonden dat er weinig bezoeken van de mentoren zijn doorheen het jaar. Dit komt gewoon omdat er te weinig mentoren zijn voor zoveel studenten! Ik vind dan ook dat niet alleen de mentoruren naar omhoog moeten worden geschroefd, maar dat er ook meer mentoren voor een school beschikbaar moeten zijn. Alleen vrees ik dat dit budgettair voor sommige hoge scholen niet haalbaar zal zijn.
|
Even corrigeren.
Het gaat hier niet om mentoruren in de hoge school, maar om uren voor een begeleider (mentor) voor beginnende leerkrachten in de school zelf. Elke school kreeg tot minister Smet anders besliste een urenpakket om iemand aan te stellen om zich bezig te houden met de begeleiding van nieuwe leerkrachten (problemen bespreken, informatie geven, tips krijgen, lesobservatie met tips enz.).
Wanneer komt er nu eens een minister van Onderwijs die iets of wat bekend is met het werkveld? Benieuwd wat de volgende regering gaat brengen...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|