Enkele post bekijken
  #3  
Oud 16th October 2013, 20:39
jana.lambrechts jana.lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 105
‘Gebuisd in het middelbaar? Ga over en doe het vak opnieuw’

Dit is volgens mij echt geen oplossing om het hoge aantal schoolverlaters te verminderen , want zoals al eerder gezegd gaat dit er alleen maar voor zorgen dat leerlingen minder gemotiveerd gaan zijn om hun best nog te doen.
Bovendien kan deze maatregel toch ook niet van toepassing zijn voor eender welk vak of wel? Wie gaat dit beslissen? Ik kan me voorstellen dat geen enkele leerkracht dit zal toelaten voor zijn/haar vak. Dit zal alleen maar zorgen voor meer discussie tijdens de klassenraad.
Meneer Smet wil de kwaliteit van het onderwijs verbeteren maar gaat dit er niet juist voor zorgen dat de kwaliteit van het onderwijs en de kwaliteit van de leerlingen achteruit gaan? Want leerlingen gaan volgens mij minder gemotiveerd zijn om hard te werken voor een vak dat ze echt moeilijk vinden want ze kunnen het toch gewoon meenemen naar het volgende jaar. Maar ook voor de leerkrachten is dit niet evident, het is weeral iets nieuws, dus leerkrachten hebben hiermee nog helemaal geen ervaring en dat zorgt voor extra stress en leerkrachten met stress is dan ook weer niet goed voor de sfeer tussen leerlingen en leerkrachten en leekrachten onderling.
Conclusie: Gebuisd in het middelbaar? Betekent herexamen voor de leerling. Dit is eenduidig voor iedereen en het werkt goed. Dus waarom veranderen?
Met citaat antwoorden