Enkele post bekijken
  #2  
Oud 16th October 2013, 19:14
Tinne Sysmans Tinne Sysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Merksplas
Posts: 122
‘Gebuisd in het middelbaar? Ga over en doe het vak opnieuw’

Ik ben het helemaal eens met Heleen. Ik stel me ook nog zoveel vragen bij dit artikel. In theorie klinken zo'n maatregelen heel mooi, maar eens ze in de praktijk gaan, is het vaak wat anders. Als iemand een onvoldoende haalt voor een vak en dit het volgende jaar opnieuw moet doen, is de kans toch groot dat ze voor de andere vakken minder kunnen werken. Dit kan bijgevolg leiden tot lagere punten voor andere vakken. Aangezien er dat jaar heel wat zal gewerkt moeten worden aan het vak waarvoor iemand niet voldoet.
Ik denk dat het ook weer heel wat extra meer werk met zich meebrengt voor de leerkrachten. Ik wil alle leerlingen zo goed mogelijk helpen en doen wat ik kan doen, maar het moet ook nog haalbaar zijn. Vaak hoor ik leerkrachten zeggen dat ze nu al zoveel werk hebben om alle leerlingen er zo goed mogelijk bij te betrekken en ik denk dat dat met deze maatregel niet zal verbeteren.
Ik vind het zeer goed dat ze iets willen doen aan het hoge aantal schoolverlaters, maar er moet nog wel een bepaald niveau behaald worden en soms is het gewoon nodig dat leerlingen eens een jaartje overdoen.
Ik denk dat er andere en meer nuttige maatregelen kunnen genomen worden dan die nu is voorgesteld!
Met citaat antwoorden