Enkele post bekijken
  #2  
Oud 16th October 2013, 07:38
Hanne.Geudens Hanne.Geudens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 95
Kinderen verkrijgen informatie via ouders en Google

Jongeren tussen acht en elf jaar gaan in de eerste plaats bij hun ouders te rade wanneer zij aan iets twijfelen of iets willen weten. Naar mijn mening is dit geen abnormale situatie, aangezien jongeren op die leeftijd ook erg afhankelijk zijn van hun ouders. Jongeren zijn ervan overtuigd dat hun moeder en vader erg veel weten, waardoor ze ook de gewenste informatie snel kunnen verkrijgen.

Ik schrok niet toen ik las dat Google de eerste bron is die jongeren tussen 16 en 22 jaar raadplegen wanneer ze informatie over een bepaald onderwerp wensen. Wanneer ze merken dat de informatie die ze daar vinden niet deugd, vragen ze raad aan hun ouders. Aangezien ik zelf deel uit maak van deze leeftijdscategorie, kan ik inderdaad bevestigen dat Google ook mijn favoriete bron is om informatie op een snelle en efficiënte manier te bemachtigen. Zoals Maxime al aanhaalde, spelen leerkracht bij dit proces ook een belangrijke rol. Leerkrachten moeten open staan voor vragen van leerlingen, maar kunnen leerlingen ook leren hoe ze op zoek kunnen gaan naar betrouwbare websites.
Met citaat antwoorden