Enkele post bekijken
  #3  
Oud 14th October 2013, 18:16
Suzy Buyens Suzy Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 98
Ik ben het met beide dames eens en ik wil nog een bedenking toevoegen. Wat is een pedagogische tik eigenlijk? Voor mij is een tik niet hetzelfde als slaan. Een tik is voor mij een pets op de (pamper)poep of een tik op veel te grijpgrage handjes. Na een paar keer waarschuwen ben je als ouder wel verplicht om actie te ondernemen en wat doe je dan als je kind maar niet wilt luisteren of je wilt het net behoeden voor pijn, bv. met de handjes aan een gasfornuis zitten. Of moet je het dan proefondervindelijk laten leren dat een gasfornuis je lelijk kan verbranden. Hoe zou je dat gaan uitleggen op de spoedafdeling? Ik zeg niet dat het oké is om kinderen te slaan maar een tik ressorteert soms onder 'nood breekt wet'. En zoals Zohra al schrijft, soms ben je gewoon zelf gestresseerd en kan je minder hebben en heb je te maken met een ongelofelijk koppige peuter of kleuter. Wat volgens mij niet onder een tik hoort is echt slaan om bewust pijn te doen. Dat kan niet. Je kan geen levende wezens bewust pijnigen, daar moet een verbod op zijn. Kindermishandeling kan echt niet maar dat is voor mij ver voorbij de pedagogische tik.
Met citaat antwoorden