Enkele post bekijken
Oud 14th October 2013, 09:06
eline.de.roover eline.de.roover is offline
Registered User

Onlangs had ik een discussie met ouders, zij vertelden me dat op hun school alle chocolade verboden is en deze ook wordt afgepakt. Om de 'zaken' wat minder erg te maken kregen de kinderen van de school uit elke dag één stuk fruit voor tijdens de pauze. De moeder had het er vooral over dat ze het niet echt oké vond dat kinderen niet zelf hun tussendoortje konden kiezen. Persoonlijk vond ik het wel een goed initiatief, andere kinderen chocolade zien eten doet je het zelf ook willen. Dat iedereen droge koeken of fruit eet, maakt de tussendoortjes op deze school al heel wat gezonder. Thuis kiezen ouders zelf wat ze willen geven aan hun kinderen, maar ik vind het wel goed dat scholen hier een rol in gaan spelen om gezondere voeding aan te brengen. Zoals Hanne ook al zegt spelen kinderen veel minder buiten of zijn ze vaak 'te lui' om aan sport te doen. Thuiskomen en achter die tv of computer kruipen zorgt voor een groot stuk voor dat overgewicht. Ik schrik dus ook niet van die cijfers, maar ik vind het zeker positief dat er al scholen zijn die alternatieven voorzien.
Met citaat antwoorden