![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
13th October 2013, 20:57
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben eveneens van mening dat dergelijke taalscreenings erg zinvol kunnen zijn. Er moet inderdaad meer aandacht worden geschonken aan de taalcompetenties van onze schoolgaande jeugd en dit voor alle vakken. Het is zeker ook goed dat zowel autochtonen als allochtonen deze test dienen af te leggen. Alleen ben ik van mening dat men deze test misschien op verschillende momenten afneemt. Want als je je eens wat minder in je vel voelt, zal een test afleggen ook niet zo vlot gaan en dan zou het wel fijn zijn dat je een herkansing krijgt. Trouwens een test afleggen van iets, is ook maar een moment opname, als je je goed voelt die dag is de test meer en deels oké, maar het tegengestelde is ook waar. Door deze test weten ze waar de leerlingen hun tekorten liggen en kan men hier extra aandacht aan besteden, zodat ze wanneer ze willen verder studeren hun taalachterstand weggewerkt hebben. Ik vind dit een heel goed initiatief van de minister. Een tip: misschien is het ook handig dat men deze test ook invoert voor de andere talen die in het secundair worden gegeven en deze afnemen. Zo is het voor de leerkracht heel duidelijk op welk niveau de leerling staat in deze vreemde taal.
|