12th October 2013, 15:58
|
Registered User
|
|
|
|
Gebruik van tablets in secundair onderwijs kent bijval
Ik kan mij wel vinden in het feit dat ze zeggen dat de tablet voor meer diepgang zorgt in een les en voor meer betrokkenheid. Toch blijf ik een beetje van mening dat het wel iets goed is om te gebruiken in de les, maar eerder als ondersteuning en niet om vanuit te vertrekken. Ik stel mij elke keer de vraag hoe je het dan als leerkracht kan aanpakken zodat de schrijfvaardigheid van de leerlingen niet achteruit gaat gaan, want op een computer/tablet typen is nog steeds anders dan op een gewoon blad papier schrijven.
Zoals in het artikel word aangehaald is ook dat er weinig apps zijn die voldoen aan de eisen van het onderwijs, ik heb voor mijn vakken apps aan het zoeken geweest op mijn Ipad en er zijn er zeker te vinden, maar er zijn meestal een aantal verbeter punten aan en je kan als leerkracht niet zomaar een app aanpassen zodat hij beter geďntegreerd kan worden in je lessen. En om voor elke les een aparte app te gaan maken als leraar lijkt mij onbegonnen werk om dit op korte tijd klaar te spelen.
|