12th October 2013, 10:49
|
Registered User
|
|
|
|
Ik kan me enigszins wel aansluiten bij de mening van Alexander. Het is inderdaad jammer dat leerlingen altijd de dagen voor de vakantie een doktersbriefje binnenbrengen om al op vakantie te kunnen gaan. Wel vind ik het kort door de bocht om te zeggen dat het eigenlijk gewoon kan worden opgelost doordat een dokter enkel een briefje schrijft als de leerling echt ziek is. De leerling zou kunnen zeggen dat hij zich echt niet goed voelt en enkele symptomen opnoemt. De dokter zou dan kunnen zeggen dat de vakantie bijna begint, dus nu nog een dagje kan thuisblijven om daarna verder 'uit te zieken'. ook begrijp ik de ouders wel. Als je al één dag vroeger op reis kan vertrekken, is er aanzienlijk minder file en het zal ook wel goedkoper zijn, want je vertrekt nog net buiten het seizoen. Ik denk dat je vinger niet echt mag wijzen naar de dokters, want zij willen enkel het beste voor de leerlingen. En de laatste dag voor de vakantie wordt er meestal ook niet veel nieuws meer gezien in de les, dus dat maakt de drempel weer kleiner om om het kind niet meer naar school te sturen. Het is een probleem en ik vrees dat het nog een hele tijd een probleem zal blijven.
|