11th October 2013, 02:44
|
 |
Administrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Vreemde quiz vind ik. (...) Die onderscheiding Barst, waren dat allemaal beredeneerde antwoorden of waren daar ook gokjes bij? 
|
Klopt dat de quiz soms uitgaat van veronderstellingen die minstens 'moeilijk afleidbaar' zijn uit de vraagstelling, in die zin is het label 'vreemd' niet onterecht... Toch geven alle vragen te denken, en daarbij moet ik erkennen dat mijn denkprocedures niet altijd diegene waren die bij de oplossingen te vinden waren. Bij die runderen en de kans om door een steekmug gestoken te worden heb ik mij grotendeels gebaseerd op mijn 'muggenkennis' die mij leerde dat (de hoogte van de) lichaamstemperatuur de steekkans verhoogt... Dan is het maar een kleine stap om vervolgens de kleur 'zwart' te associëren' met absorptie van warmte (en wit als afstotend)... En ja, ik wist dat Maastricht en Leeuwarden meer dan 200 km uit elkaar lagen en dat de Utrechtse Domtoren de 100m. oversteeg (maar heb dan ook zeven jaar in NL gewerkt).
Tegelijk: ik heb achteraf ook de vorige wetenschapsquiz uit 2011 opgelost, en daarbij haalde ik slechts een magere 7/15... de 'guts', zelfs beredeneerd, laten mij dus ook soms in de steek...