Enkele post bekijken
Oud 10th October 2013, 18:46
alexandra.moorkens's Avatar
alexandra.moorkens alexandra.moorkens is offline
Registered User

Mens als gewoontedier

In de zuivering van water wordt veel geďnvesteerd door steden, dus ik snap wel dat zij dan ook denken aan het gratis serveren van kraantjeswater in de horeca. Toch denk ik dat hiernaar niet veel vraag gaat zijn. Mensen denken wel dat ze goedkoper willen, maar vaak willen ze toch de smaak behouden die ze gewoon zijn.

Kraantjeswater en flessenwater smaakt verschillend en dit zal sommige klanten al afschrikken en daarom toch naar hun goede, oude merk grijpen. Verder zijn de mensen nog steeds bang, dat er veel slechte stoffen in het kraantjeswater achterblijven. Zo hoor je af en toe in het nieuws, dat mensen uit een bepaalde gemeente geen kraantjeswater mogen gebruiken, omdat er schadelijke stoffen zijn in gevonden en dat het water eerst gezuiverd moet zijn. Denk maar aan het treinongeval in Wetteren, die mensen mochten zeer lang geen kraantjeswater gebruiken en zeker al niet nuttigen. Mensen zijn snel bang en vergeten niet vlug iets dat hun schade zou kunnen berokkenen.

Naast de klanten die misschien niet staan te springen voor kraantjeswater, zie ik ook wel het probleem voor de horecabazen. Zij moeten ook hun waterfacturen betalen en zullen net meer moeten betalen en minder verdienen. Voor hen is er geen voordeel in het ecologische plan van het stadsbestuur. Daarom lijkt het me geen goed idee om dit te verplichten. Ik ben zelf een 'water-snob' en drink niet zomaar elke soort water. Ik proef het verschil tussen de soorten uit de flessen en vind sommige soorten echt niet lekker. Dit zal dan ook wel het geval zijn met het kraantjeswater.