Enkele post bekijken
Oud 10th October 2013, 15:19
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User

Thumbs down ‘Studie bewijst noodzaak ICT in onderwijs’

Ik ben het helemaal eens met Sofie over het feit dat de jongeren een goede/grote basis ICT moeten krijgen. Maar ICT is geen verplicht vak meer in het middelbaar. Het moet worden geďntegreerd, maar niet elke leerkracht is van ICT op de hoogte. Dus wordt ICT niet overal erg geďntegreerd, naar mijn mening. Ik vind dat dit deel moet worden afgeschaft, maak gewoon ICT/informatica terug een verplicht vak en laat de leerkrachten informatica terug hun ding doen.

ICT is toch wel dé technologie van de toekomst. Pak het dan niet af, maar laat het door 'kenners' uitleggen.

Wat bij ouderen het probleem is, is bij jongeren soms ook wel zo. Ik zie dat vooral bij problemen bij het e-portfolio. Om het e-portfolio te maken moet je echt niet zo een grote basis hebben om dit te kunnen installeren. Maar als je het nooit geleerd hebt, ga je het ook nooit kunnen. Dit is dus de schuld van de maatschappij, niet van de studenten zelf. Hoe meer ICT, hoe beter ze hier kunnen mee werken.

Ook hoe je leerlingen soms vraagt wat het nut is van een tekstverwerker of rekenblad. Dan kunnen zij hier niet op antwoorden. Laat ze hier eens mee werken zonder dat ze het nut hiervan kennen. Waarom hebben ze dit dan ook nodig?

Ik ben dus duidelijk VOOR ICT!
Met citaat antwoorden