10th October 2013, 11:41
|
Registered User
|
|
|
|
Ik heb een dubbel gevoel bij dit artikel. Jongeren die in een sportclub zitten, zullen inderdaad door groepsdruk aangezet worden tot drinken, maar dat dit nu meer is dan iemand die elk weekend naar een fuif, discotheek, ... gaat, daar kijk ik wel een beetje van op. Ik heb het afgelopen jaar, tijdens het maken van een taak voor PAV-taal, geleerd dat alcoholgebruik bij jongeren vooral gestimuleerd wordt door ouders op familiefeesten en vrienden op een fuif, café, ... Ik vroeg mezelf toen af wat men precies bedoelt met "ouders stimuleren hun kinderen tot het drinken van alcohol op familiefeesten". Ik kan me niet inbeelden dat je als ouder je kind over de schreef zal laten gaan, maar ik denk dat het dan eerder om het "proeven" van wat zij zelf aan het drinken zijn zal gaan.
De resultaten uit de sportclubs die haalt men waarschijnlijk van jongeren die niet enorm fanatiek bezig zijn met hun sport, maar dit eerder voor het vermaak doen. Ik kan me niet inbeelden dat jongeren die carrière willen maken in een bepaalde sport, tot middernacht aan de toog willen zitten.
|