10th October 2013, 11:25
|
Registered User
|
|
|
|
Ik sluit mij volledig aan bij de mening van Steffi. In mijn ogen is het belangrijk dat euthanasie bij minderjarigen bespreekbaar en mogelijk gemaakt zal worden naar de toekomst toe. Waarom zou een meerderjarige wél het leven mogen stopzetten d.m.v. gebruik te maken van euthanasie en een minderjarige niet? Het is inderdaad zo dat een meerderjarig persoon meer levenservaring heeft, meer weet waar hij/zij mee bezig is, ... Maar het mag naar mijn mening niet de bedoeling zijn dat bijvoorbeeld iemand van 15 jaar nog 3 jaar als een plant zal moeten verder leven tot euthanasie uitgevoerd kan/mag worden.
Ik kan mij ergens ook aansluiten bij de mening van Amelie. Zoals zij zegt zijn kinderen van bijvoorbeeld 8 jaar niet instaat om zelf over euthanasie te beslissen. Maar hier zou men toch ook een oplossing voor moeten vinden? Misschien moet men eens opzoek gaan naar iets zoals ouders in samenspraak met artsen deze knoop te laten doorhakken? Tenslotte zijn het ook grotendeels de naaste familie, vrienden, ... die enorm afzien van het feit dat ze daar iemand dierbaar als een plant zien liggen wetende dat hij/zij nooit meer bij bewustzijn zal komen.
|