Enkele post bekijken
Oud 10th October 2013, 08:27
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

1, 3, 7, 8, 10 en 13 kon ik met redelijke zekerheid beantwoorden (hoewel 8 meer gut-feeling was), maar alle anderen vind ik eigenlijk geen goede vragen.
Je mist toch veel te veel extra informatie om de vragen te kunnen beantwoorden zelfs al ben je een begenadigd wiskunde of fysicus?

Ik heb geen idee hoe groot de Utrechtste Domtoren is, dus zelfs als ik de wiskundige berekening zou kennen, had ik nog niet juist kunnen antwoorden.
En vraag elf over de bomen: als je niet weet hoeveel bomen er in Nederland staan en je weet ook niet hoeveel blaadjes een boom maximum kan dragen, kan je toch alleen maar gokken? En die twee cijfers, weet volgens mij niemand, toch?
En die spoortunnel van Maastricht naar Leeuwarden, daarvoor moet je weten hoe ver beide steden uit elkaar liggen.

Ik wist overigens wel dat diamant van koolstof gemaakt wordt, maar welk van die 3 lichaamsmaterialen nu het meeste koolstof bevat, was mij een raadsel...

Vreemde quiz vind ik.

Die onderscheiding Barst, waren dat allemaal beredeneerde antwoorden of waren daar ook gokjes bij?
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden