Enkele post bekijken
  #3  
Oud 9th October 2013, 22:35
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 117
Ik kan niet zeggen of dit wel goed is of niet. Langs de ene kant begrijp ik Steffi en Sarah, maar je moet ook zeker de gaten in het wetsvoorstel zien.

Eerst en vooral hangt het van de leeftijd af. Ik geloof niet dat kinderen die 8 jaar oud zijn al kunnen beslissen of ze willen leven of niet. Ook al zijn deze kinderen doodziek en dat hun situatie er niet goed uitziet want ik begrijp ook wel dat dit vooral veel pijn meebrengt. Ik kijk vooral naar het feit dat deze kinderen nog geloven in monsters onder hun bed, waar geloven zij in na het leven? Als je 17 jaar bent, vind ik dit een andere zaak. Ik geloof niet dat ik tegenover vorig jaar veranderd ben qua mentaliteit dus de leeftijd van euthanasie toedienen verlagen naar 16, 17 jaar heb ik geen problemen mee.

Dan zit ik ook nog met het probleem dat volwassenen soms geen euthanasie krijgen omdat ze psychisch niet in orde zijn of vormen van dementie hebben. Ik heb ooit naar een videoclip gekeken waar moeders van psychisch onheldere (volwassen) kinderen praatten over het feit dat hun kind zelfmoord had gepleegd omdat ze geen euthanasie kregen. Ik geloof dat er eerst een voorstel moet komen waarbij de burger wordt verplicht een papier in te vullen waar op staat wanneer euthanasie mag toegediend worden als deze persoon iets meemaakt of zich in een bepaalde mentale achterstand bevindt. Ik denk dat dit voorstel er sneller moet komen dan de wet om de leeftijd van het toedienen te veranderen.
__________________
Some of the best lessons we ever learn we learn from our mistakes and failures. The error of the past is the wisdom of the future.

- Tryon Edwards
Met citaat antwoorden