Enkele post bekijken
Oud 9th October 2013, 20:01
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User

Ik vind het inderdaad belangrijk dat jongeren ook inspraak hebben op het al dan niet beëindigen van hun leven in uitzonderlijke gevallen. Euthanasie wordt niet gebruikt als gemakkelijk hulpmiddeltje om bijvoorbeeld zelfmoord te plegen als men het even niet meer ziet zitten. Wanneer men spreekt over euthanasie dan weten we ook wel dat de persoon levensmoe is door een enorme fysieke en mentale pijn waarmee de betrokken persoon te maken heeft. De levensverwachtingen zijn dan ook héél laag. Mensen willen waardig sterven en niet als een plant.

Voor meerderjarigen is dit ook nog een enorm heikel punt vandaag de dag. Ik vind niet dat als iemand enorme pijn lijdt, men maar moet wachten tot die persoon 18 jaar is. Als men geen levensverwachtingen meer heeft, vind ik zeker dat dit bespreekbaar moet zijn met de ouders van het kind en de betrokken dokter.

Kortom, euthanasie moet ook voor jongeren bespreekbaar worden en mogelijk zijn. Ik vind dat men zich hier maar voor open moet stellen want wat als je zelf ooit zoiets eens meemaakt? Ik vind niet dat anderen over zo'n situatie moeten beslissen want ze weten zelf niet hoe dit is, tot wanneer ze er zelf mee in aanraking komen.
Met citaat antwoorden